50-tal

Lördagen inleddes med plugg och förberedelser inför en eventuell presentation om svensk mat medans familjen gick i kyrkan. Sen när familjen kom tillbaka tog vi det mest lugnt o några timmar tills klockan blev 2. Då var det dags för förberedelser inför kyrkans 50-tals kväll. Det började inte förrens vid halv 8 men eftersom min värdsyster Catherine och värdkusin Courtney var med i kommitén behövde dom gå tidigare. Så eftermiddagen spenderades med att locka hår och försöka hitta passande kläder.

När jag, glen, philipa och rosanna sen kom till kyrkans samlings lokal fick man betala 5 dollar som gick till ungdomskassan. Och sen kom en grupp på 6 personer dit som försökte (med betoning på försökte) lära oss rock'n roll dans. Det gick så där så efter ett tag gav jag upp och smet in till barnen och kollade på Gustav 2 och åt godis istället. :D

Dagen avslutades med att vi åkte till mcDonalds vid sådär 11 och dom som var hungriga åt lite mat. Sen åkte jag , catherine och rosana tillbaka till huset i christchurch i glens bil. Dom införde en lek/tävling/regel att vid varje rött trafikljus var vi som inte körde tvugna att hoppa ur bilen och springa ett varv runt den. Det gick bra och vi han varje gång med dom få andra bilister som var ut trodde nog att vi var smått galna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0