Födelsedagen

Min födelsedag var i helgen och även om den inte var förens på lördagen började den lite smått med att jag i måndags fick ett stort paket från familjen. Jag sparade det oöppnat och tog med det in till chch på fredagen. På Fredagskvällen fick jag skjuts till Carolyns (chapter president)hus där jag skulle sova över, och innan jag sa hejdå till mina värdsyskon så fick jag en present från värdfamiljen också.
 När jag kom in till Carolyn visade hon mig till gästrummet och började prata om vad jag skulle göra om det var en jordbävning och visade mig var det fanns en ficklampa och hur jag låste upp dörren. Innan jag gick och lade mig gick jag och hennes son Oscar ut på en promenad med deras stora hund ( Han påminde lite om Sirius Blacks animagus fast bättre matad för dom som undrar). Carolyn bor på en kulle i chch och vi gick högs upp. Det var så otroligt vackert, chch ligger som i en grop med berg och kullar runt omkring och det såg ut som en skål av ljus. Pricken över iet var att det var molnfritt, så man kunde se den superfina månskärvan också.

Lördagen/födelsedagen började med att jag väcktes vid kl. 5 av ett grattis sms från familjen. Jag somnade dock snabbt om och väcktes en och en halv timme senare av väckarklockan. Efter att ha sjungit ”ja må hon leva” gick jag upp för frukost med mina presenter och väl uppe fick jag ytterligare en present av Carolyn. Till frukost lagade Oscar amerikanska pankakor som jag åt medans jag öppnade mina presenter. Jag fick en isform formad som kiwifåglar av Carolyn, mössa och vantar och sockor av min värdfamilj och en överraskning hemifrån. För när jag öppnade det paketet förväntade jag mig att det skulle komma lite godis och några tidningar eftersom det var det som stod på paketet, men ut kom det massa paket.

Efter presentöppningen bar sig jag, Carolyn och hennes man oss av till vindruvsplockningen.  Vi, en grupp AFS:are på 19pers, ägnade dagen åt att plocka vindruvor åt en vingård. Genom att göra det drog vi in pengar till vårat chapter så att vi kan göra lite roliga saker, vi arbetade från kl. 9 till kl. 4. Det var tänkt att vi skulle arbeta till kl.5 men vi var så snabba så vi var klara en timme tidigare. När vi hade plockat klart allt fick Carolyn som organiserat allt en flaska vin som tack och  jag fick också en flaska eftersom jag fyllde år.

Efter vindruvsplockningen åkte vi tillbaka till mötesplatsen i chch. Där blev jag, Annie och Mickael upphämtade av Annies mamma och vi åkte hem till dom. Där fick jag ännu en födelsedags present, lite NZ godis (pineapple lumps och minties) och en stickad mössa som ser ut som ett isbjörnshuvud som jag och Annie hade haft roligt med sist jag sov hos dom. Till middag vankades det en riktig NZ middag, rostat lam med potatis till huvudrätt och Pavalova till efterrätt.
Dagen avslutades med att kolla på ”Harry Potter och fången från Azkaban”.

Under söndagen fortsatte lite av mitt födelsedags firande, vi hade en lugn förmiddag då jag läste lite svenska tidningar   och jag och Annie bakade en kaka och kollade på ”doctor who” (så bra tv serie ^^). Under eftermiddagen var det Coffe and Chat meeting hos Annie och då kom det över massa AFS:are och grattade mig i efterskott och åt kakan /födelsedags kakan so mJag och Annie bakat.

Allt som allt var det en väldigt lång men rolig födelsedag med fler födelsedags presenter än jag hade förväntat mig :)


Vindruvsplockning


Dålig bild, men såhär perfecta klasar var det plockade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0