Torsdag, Fredag, Lördag

I torsdags tog jag shutteln in till chch där min support coordinator hämtade upp mig vi åkte hem till hennes hyreshus som nu var ännu mer ihop packat än förra gången jag var där eftersom hon ska flytta till ett annat tillfälligt boende snart.  Vi åt middag och sedan åkte vi till en restaurang som var kända för sina efterrätter. Där träffade vi en familj som dom känner och åt efterrätt tillsammans. Det var jätte trevligt och efterrätterna var jätte goda, men otroligt mättande.

När jag vaknade på fredagsmorgon hade jag och min support coordinator ett litet snack om min situation i min värdfamilj. Och efter lunch skjutsade hon mig till en annan AFS- students hus. Han heter Mickael och är från Finland. Men jag åkte inte dit för att träffa honom utan för att träffa hans värdsyster Annie som ska åka till Sverige i sommar. Hon och jag skulle göra lite volontär arbete ihop. Vi samlade in pengar till Ronald McDonald house som är ett ställe som sjuka barn kan bo på medans dom väntar på behandling.
Insamlingen gick bra, vårt område var det som drog in mest pengar :)

I Lördags tog Annies familj med mig på ”jordbävnings safari”. Vi åkte runt i chch och kollade på jordbävningsskador. Jag har ju tyckt att jordbävningen var tråkig och så innan. Men det var först när jag åkte runt i chch som jag insåg hur otroligt mycket den har påverkat chch. Det var faktiskt riktigt jobbigt att se allt därför avslutade vi turen med att åka till ett ställe i chch där dom försöker bygga upp chch igen och har ett tillfälligt centrum.







På Lördags kväll var det dags för RUGBY! Det var christchurchs lag crusaders som spelade mot ett sydafrikanskt lag. Crusaders färger är svart och rött så vi var tvungna att ha på oss svart och röda kläder. Innan själva matchen började så kom det ut cherleaders på  planen och dansade sen kom ett gäng riddare ut och red runt och viftade med svärden för att få igång publiken. Det är tydligen någonting som bara händer när crusaders spelar.
Matchen avslutades med att crusaders vann med 31-24 och jag tyckte faktiskt att det var ganska kul att kolla på rugbyn.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0