Semester med familjen

Under min tid här har jag sett en hel del av NZ men det mesta har varit själv, med kompisar eller en gång med min värdsyster. Nu var det dock dags för familje semester. Så morgonen den 27/11 hoppade hela familjen in i bilen och åkte upp mot the sounds, blenheim, Pickton, Waikawa. Där spenderade jag tre och en halv dag innan jag var tvungen att flyga hem till Christchurch pga end of year camp. Men dagarna där uppe var fantastiska! The sounds ser ut som berg som reser sig från vattnet vilket beror på att det en gång för länge sen innan istiden var ett landskap av berg och dalar som (när isen smälte) översvämmades och en slags skärgård mellan syd- och nordön bildades.

 

Dagarna uppe i the sounds spenderades på en motorbåt med fiske och dykning efter typ musslor fast dom ser ut som snäckor. Och jag fick dyka! Vi dök 12meter ner till ett litet sjunket skepp och såg massa fina fiskar, bl.a. leatherjackets, gula fina fiskar och en fisk som såg ut som Doris i ”hitta Nemo”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0