Christchurch

Jag hade skrivit ett jätte långt inlägg innan man det försvann. Orkar inte skriva om det tyvärr så det här blir nog rätt kort.
Resan gick bra, i Sydney mötte jag två AFS studenter från finland som jag hade sällskap med, Anton och Saija. Vi flög tillsammans i ca 3h till Auckland där vi genom gick en stor passkontroll där man visade sitt pass och visum och en lapp man fyllt i på planet. Kontrollen liknade dom i USA, men alla var snällare här ;). Sedan hämtade vi våra väskor och gick till nästa säkerhetskontroll där man visade lappen igen och svarade på lite frågor, sedan skannades allt bagage och efter det var vi klara. När vi kom ut möttes vi av en AFS tant några värdfamiljer och en till AFS student. Eftersom Anton ska bo i Auckland sa vi hejdå till honom och han åkte iväg med sin värdfamilj. Jag, Saija och den andra AFS-studenten som heter Sebastian stod och väntade ett tag tills Matt kom. Då gick vi fyra och AFS tanten och chekade in vårat bagage igen, sedan tog vi en liten promenad till en annan terminal och efter ett tag blev vi iväg skickade till våra olika destinationer.
När jag kom till Christchurch blev jag mött utav Alistair (värdpappa), Taylor (värdsyster), James (värdbror) och två från AFS. jag fick lite papper och sedan gick vi och hämtade min väska. Efter det sa vi hejdå till AFS:arna och åkte till ett av familjens hus (som ligger i christchurch) men jag har inte varit inne i centrum än så jag vet inte hur det ser ut där. När vi kom hit till huset tog vi lite kvällsfika och sedan sa jag godnatt och gick och lade mig.
Nu är värdfamiljen i kyrkan och ikväll ska vi ha en berbeque.

ledsen för lite tråkigt inlägg, ska försöka bättra mig.




Kommentarer
Postat av: Pappa och Mamma

Hej Karin

Tack för ditt inlägg på bloggen. Det verkar jättespännande. Synd att ditt långa inlägg försvann. Här hemma smälter snön bort med rasande fart. Puss och kram.

2012-02-25 @ 07:42:09
Postat av: Elisabeth

Skönt att höra att du har kommit fram.

2012-02-25 @ 13:42:38
Postat av: elinita's

karin vi väntar med stooooor spänning på massa bilder u know... ;)

2012-02-25 @ 17:46:07
URL: http://elinitas.blogg.se/
Postat av: Farmor

Härligt att Du kommit fram utan missöden.Tänkt mycket på Dig. Kram.

2012-02-26 @ 11:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0