Idag kommer datorn tillbaka!

Yes! Nu ar antligen min dator fardig lagad och jag far hamta upp den idag :) sa nu kan jag borja skriva pa riktig Svenska igen!
Igar lagade jag svenska kottbullar till familjen och dom tyckte om det, speciellt Pip (vardmamma) hon tog om tre ganger. Vet inte om jag har skrivit innan men har kan man inte fa tag pa lingonsylt. Sa ett tips till folk som i framtiden vill laga svenska kottbullar i NZ ar att istallet anvanda svart vinbars sylt, det funkar ocksa :).
Nasta vecka ska jag halla ett litet foredrag/tal for en grupp manniskor om hur jag har upplevt min tid i NZ so far, och jag gor det har frivilligt, vad har hant med mig liksom.
Fick en liten fraga om hur jag gjorde nar jag packade for ett helt ar och svaret ar: Jag har ingen anning. Jag tror inte att jag hade nagon speciell teknik. Jag borjade med att lagga fram mina favorit klader, presenterna och necessaren fylld med de jag skulle behova och sen var jag iprincip klar. Det fick plats lite mer klader och saker men jag kladmassigt foljde jag nog regeln: det kommer vara varmt och jag kan alltid kopa mer klader.
Men hur man packar spelar inte sa stor roll egentligen. En annan AFSare har i NZ slangde iprincip bara ner massa saker och akte ivag...Vad jag nog egentligen forsoker saga ar att det laser sig alltid, men om jag ska saga nagra saker man absolut borde ta med sig ar det: kamera, nagot favorit kladesplagg och nagon pryl hemmifran att ha i sitt rum!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0