homesickness is a funny thing, it hits when you least expect it

Som rubriken sager, hemlangtan har tillslut hunnit ikappa mig. Men jag ar inte ledsen, ledsen som i konstant gratfardig utan mer nere och har inte energi till nagot. Jag forsoker skylla det lite pa att det kanns som sa mycket hander dar hemma nu. Min Syster har precis tagit studenten precis som sa manga andra fina manniskor jag kanner, och en av mina basta vanner kommer snart hem ifran hennes utbytesar.
Har ar det bara skola, ny skola och att borja om for andra gangen i ar. Jag ar verkligen saa glad att jag kommit til min nya vardfamilj. Dom ar sa snalla och bryr sig om mig, just darfor kanns det sa fel med att ha hemlangtan nu.
Allt ar sa svart att forklara, mina kanslor ar helt forvirrnde. Just nu onskar jag nastan bara att fa vara med min famij och mina kompisar hemifran som verkligen kanner mig och kan lasa mina signaler. Jag saknar min och stora syaters telepatiska formagor att saga vad den andra tanker och forst varandra utan att behova saga nagot. Jag saknar tjejsnack och sang i badrummet pa kvallarna och mycket annat. Jag saknar hur min lillebror jamt forsoker att fa mig pa battre humor nar jag ar nere och helst bara vill vara for mig sjalv. Jag saknar mammas raktpa forslag och pappas satt att bara vara sa lugn och trygg. Jag saknar hur jag bara kan slappa loss och vara mig sjalv med kompisarna. Farmors plattar och mormors telefonsamtal varje helg.
Visst, jag narmar mig att fa vanner har och jag trivs i familjen, men som en nara van en gang sa till mig; det blir bara valdigt ytlig vanskap
Problemet for mig ar att jag aldrig har varit riktigt bra pa ytlig vanskap.
Nej, nu kanns det som om jag har skrivit tillrackligt med trakiga saker sa har kommer en bra-lista:
* Jag har en superbra vardfamilj
* Jag  bor i chch
* Jag har tva hundar
* Jag kan gora roliga saker
* Jag har roliga amnen i skolan
* Jag har folk att hanga med under rasterna
* Jag har klarat mig over 3 manader i NZ med familjebyte
Nu nagra kloka ord fran Nalle Puh och Cristoffer Robin

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är fantastisk och duktig på alla sätt och vis som klarar alt detta. Vi är så stolta över dig <3.

Älskar dig!

Puss Puss

mammam

2012-06-07 @ 08:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0