Lordag och Sondag

I Lordags var det tankt att jag skulle plugga men istallet byggde jag upp var brevlada med min vardpappa Paul istallet. Brevladan kolapsade i februari jordbavningen sa han tyckte att det var dags att bygga upp den igen. Sa det gjorde vi. Vi hade cement och cementspadar och overaller och gula hjalmar. jag kande mig nastan precis som byggare Bob! Byggare Bob laten spelades pa full volym inne i mitt huvud och jag kunde se framfor mig en liiiiten Olof sitta i soffan hemma pa karlsrovagen med woody keps, verktygsbalte och polistrojan.
Pa lordags eftermiddagen kom en av mina vardkusiner pa besok med sin fastmo sa da fick jag traffa dom. Snalla men tysta personer.
 
Sondagen var inte heller jatte handelserik. Pluggade och fixade lite med min knasdator. Sen vid tre bar det av till Judy for Coffe and chat. Enda problemmet var att jag skulle ta bussen till judy's och kom ner till busshallsplatsen i god tid. Men sen nar bussen kom stannade den inte! Den bara korde forbi mig och stannade kanske 20m langre fram, sa jag sprang efter den, men nar jag var 5m ifran sa korde den ivag igen! Sa jag fick ga till Judy...Det tog en timme men jag ar glad att hon iallfall bor i cashmere.
 
Igar skulle jag ocksa ta bussen och gissa vad som hande: den korde forbi mig sa ocksa! Jag och bussar gar inte ihop..... :P
 
Ha det bra i regninga sverige! ska forsoka ladda upp bilder nar jag kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0