Gateway Camp - Söndag och Måndag

I söndags väcktes vi av ledarna som kom in och berättade att frukosten skulle bli bortplockad om 20min, så alla rusade upp ur sovsäckarna för att äta frukost. Efter frukosten var det städning och sen började människor lämna maraen för att åka tillbaka till sina värdfamiljer. Christchurch gänger var näst sist att lämna, vi åkte kl. 12 efter att vi gissat Steves ålder.
På hemvägen var det ganska tyst i bilen eftersom alla var rätt trötta. Vi fick en liten resa genom Steves liv dock. Han åkte nämligen runt och visade oss sitt barndomshem, hans farföräldrars hem och hans gamla låg och mellanstadie skola. Vi tog även sväng förbi Steves mammas hus. Hon var tyvärr inte hemma men vi fick låna toaletten och hälsa på hennes får. Steve gav oss också varsin bit ull.
När vi kom tillbaka till Christchurch följde jag med Salomé hem eftersom min värdfamilj inte kunde hämta upp mig. Salomé bor på en liten gård precis utanför Christchurch, dom har kor, höns, hundar och en bilbana i garaget som värdpappan och hans kompisar tycker om att mecka med. Jag stannade hon Salomé i ca 2,5 timmar och sedan blev jag upphämtad av min äldsta värdsyster (Catherine) som pluggar i Christchurch. Hon och några vänner från kyrkan hade varit i Akaroa över helgen och hämtade upp mig på väg hem.
När vi kom till Catherines hus åkte vi och köpte mat från McDonalds och sedan åt vi och såg på film.

Måndagmorgon gick jag upp strax efter kl.6 eftersom vi skulle köra Courtney (kusin) till skolan (hon sov också över). Eftersom hon bor och går i skolan på andra sidan Christchurch var vi tvugna att åka ifrån huset halv 8. Efter att vi släppt av Courtney åkte jag och Catherine till ett litet köpcenter och fikad och köpte ett simkort till mig så nu har jag ett NZ nummer.
Vi raceade sedan tillbaka till huset för att hämta min väska och köra till busshållsplatsen där jag skulle ta bussen tillbaka till Akaroa halv 11. Minibussen kom och vi sa hejdå. Eftersom denna busstur var turistturen var det några stopp på vägen då man kunde ta bilder. Vi besökte även en av alla vikerna runt Akaroa där dom har en ostfabrik och köpte lite ost.
När jag sedan kom fram till Akaroa var klockan halv 1 och jag blev upphämtad av min värdfamilj. Resten av dagen spenderades med att städa mitt rum, skriva på bloggen och följa med dom till scouterna. På scouterna har en av scouterna nu lärt sig lite om segling så jag och Taylor tog med honnom ut i en av båterna (lite mindre än en tvåkrona). Vi seglade lite, sen var det barbeque på stranden och då dom hade glömt grilltänger fick jag visa prov på mina scoutkunskaper och uppfinna ett par av några grenar. På vägen tillbaka från barbequen som var på andra sidan viken hade jag och Taylor kapsejsövning med vår lilla seglingslärling. Han var jätte rädd första gången men efter att ha kapsejsat en sådär 3-4 gånger var han inte rädd längreoch tyckte bara att det var kul.


Camilla och några av fåren


Påväg till Akaroa


Akaroa and the bays


Ostfabrik


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul ni verkar haft, skall bli spännande att få höra mera.

2012-03-14 @ 11:25:21
Postat av: Elisabeth

Fina bilder....kul att läsa om vad du hittar på på andra sidan jorden

2012-03-18 @ 19:07:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0