Senaste dagarna

I torsdags blev jag fotograferad i skolan för deras skoltidning och den lokala tidningen och i fredags skulle en yngre elev intervjua mig. Men som tur var glömde dom bort det.

I lördags följde jag med familjen till kyrkan, men den här veckan provade dom en annan seventh-day adventist kyrka eftersom föräldrarna inte är nöjda med deras kyrkas utveckling. Men den nya kyrkan var mycket tråkigare än den gamla kyrkan.

Efter kyrkan och lunch gick vi en vandring upp i bergen mellan Christchurch och Akaroa. Det var upp, upp, upp och sedan ner, ner, ner. Efter vandringen skulle jag släppas av hos Judy (min support coordinator)kl 5 för att gå på bio, men eftersom vi var försenade blev jag inte avsläppt förens klockan halv 6. Men vi gick i alla fall på bio. Först var det tänkt att vi skulle gå på ”Hugo” men den hade slutat gå i Christchurch så då föreslog Judy ”the artist” men vi missade den så slutligen blev det ”the hunger games” det var en bra film men väldigt intensiv.  Lördagen slutade sent men bra.

Idag (söndag) gick jag och Judy på en liten marknad vid ”Christchurch första hus” det var en gullig marknad och efter det gick vi in i en liten park som man måste gå igenom en sluss för att komma in i eftersom parken bara består av urträd. Det var helt galet vad mycket som växte där inne.

Vid lunchtid åkte vi tillbaka till Judys hus och åt lunch och sedan blev jag skjutsad till shutteln som körde mig tillbaka till Akaroa.


Vi började vandringen nere i den gröna dalen


På väg tillbaka till Christchurch fick vi vänta på några får


Marknaden


"Christchurch första hus"



Inne i parken, luften här inne var mycket fuktigare och tyngre än utanför och det var svalare också.


Kommentarer
Postat av: mamma

Det ser ju helt fantastiskt vackert ut! Du verkar ha haft en mysig helg och kväll. Nu har jag också förtått att det där med tid och planering som vi fick information om inte var NZ bästa sida, nu också har visat sig i praktiken.Hur funkar det för dig som gillar att hålla tider och planera?

Puss och Kram

mamma

2012-03-26 @ 12:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0