Skolinfo

Idag i skolan hade vi en stor samling i gympa salen för första gången sedan jag kom hit. Rektorn pratade lite och så delades det ut lite priser och diplom.

Jag bytte också ”statistics” till ”calculus” så nu ska jag göra trigonometri igen. Tyvärr har jag samma knasiga lärare som inte har koll på någonting. När vi skulle göra som en diagnos ungefär gav han oss några power points och sa att det är jätte viktigt att ni läser igenom dom här. Men idag envisades han att jag hade gjort helt fel på ett ställe medans jag lugnt berättade att jag bara gjort som hans power points hade sagt och tillslut, när jag visade honom power pointen, insåg han att det inte var ett fel. Han är också väldigt bra på att berätta att man har gjort fel men kan inte förklara vad som är fel eller hur man ska göra för att det ska bli rätt :P

Bara lite info om min mattelärare här nere.


Kommentarer
Postat av: Ulf

Skum lärare.... Låter ungefär som Mammas lärare på 70-talet (fast utan PP-material, förstås). Jättebra att du stod på dig och kunde visa på hans instruktioner.

Fick ett kort från Jenny och Allan som varit i Portugal i förra veckan. Där hade det varit bra väder men kallt. De bodde på ett verkligt lyxhotell med marmorhallar och en stor våning. Nästan inga turister och superlåga prisr. De bad mig hälsa så mycket till dig. P&K

2012-03-30 @ 13:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0