Tillbaka i Christchurch

Var i skolan i torsdags och inget speciellt hände. På kvällen gick jag, Taylor, James och trixie (hunden) till basketplanen och spelade lite och efter det försökte vi kolla när Glenn spelade touch rugby, men det var så blåsigt så vi gick tillbaka efter en 10min.
Idag i skolan var det mest spännande att det var några universitetspersoner där och att rektorn gick runt och presenterade en ny kille som ska gå i year 11. Efter skolan packade jag och sen åkte vi hit till christchurch vilket jag tror att vi kommer att göra varje helg eftersom familjen går i kyrkan här. Dock var det en intressant bilresa hit eftersom stora delar av familjen hade åkt tidigare var det bara jag, Alex och Glenn som skulle åka och vi skulle åka i Glenns bil......som saknar säkerhetsbälte i baksätet där jag satt. Såå hela resan satt jag och kannade fram och tillbaka vilket var ganska kul tills jag insåg vad som skulle hända om vi skulle krocka eller behöva stanna. Så då började jag istället försöka komma på hur jag skulle skydda mig själv, hahaha. På vägen stannade vi även och hälsade på några kompisar till familjen som var heeelt annorlunda, dom var inte kristna utan trodde på själar och jorden och den egyptiska solguden Ra. Dom sa att om jag någon gång behöver prata med någon som inte är djupt troende var det bara att ringa.
Igår lyckades jag också få Alistair och Glenn att bära in mina möbler så här kommer en bild på mitt rum.


Rummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0