Skillnader

Jag vet inte riktigt vad ni vill veta om Nya Zeeland och jag börjar få lite idetorka så ni kan väl snälla kommentera lite om vad ni vill veta.
Medans ni funderar kommer här ett inlägg om saker jag än så länge har lagt märke till:


MAT
Maten här är väldigt engelsk. I min värdfamilj blir det olika versioner av kött och potatis varje kväll, ibland någon gryta och fish and chips. Jag antar att det beror på familj, men något varje familj inte har här som i princip varje familj i Sverige har är sallad till maten. Tydligen är det jätte dyrt här vilket man inte skulle tro med deras klimat, men så är det.


PAPPOR
Pappor kramas generellt inte här och är verkligen överhuvudet i familjerna här borta. Utav alla familjer jag har träffat har en varit mer lik Sverige i mamma pappa relation och överhuvud och en har varit där mamman är överhuvud.


Busschauförer
Dom är alltid glada och när man går av så ropar alla THANK YOUUUU! Man blir så glad :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0