För tidigt!

På alla utbytesbloggar kan man läsa om folk som har hemlängtan och folk som har panik och ångest när dom redan är i sitt värdland.
Men är det normalt att ha ångest fyra månader innan man ska åka?!

Just nu går mina känslor inför året lite upp och ner, fast mest upp. Jag har varit jätte taggad inför Nya Zealand i några månader, men för några dagar sedan fick jag lite lätt panik. Varför gör jag det här? Har jag verkligen valt rätt land? Tänk om ingenting blir som det ska? Varför åker jag inte till USA för att uppleva "riktig" high school?
Ja, alla frågorna är faktiskt otroligt bra frågor, frågor som jag funderade på innan jag ansökte. Men helt plötsligt började jag tvivla på mitt val. Men med hjälp av mina kära föräldrar fick jag rätt på mina tankar.

Jag gör det här för att jag vill uppleva en annan kultur, ta ett år då jag inte behöver nojja mig för skola och betyg, uppleva high school och för att få nya vänner. Och ja, jag tror jag har valt rätt land, Nya Zealand sägs vara ett fantastiskt land med fantastiska människor, så hur kan det bli fel? Och antagligen kommer ingenting bli som jag tänker eller som jag tycker att det "ska" ,men det kommer att bli bra så länge jag vill att det blir det. 
Och sist då, varför valde jag inte USA. Jag valde inte USA för det är ett så stort ställe, man kan hamna var som helst med nästan vilka personer som helst. De flesta utbytesstudenter åker till USA och jag tror inte att jag vill göra som alla andra.

Jag avslutar med lite bilder jag har hittat från Nya Zealand!







Om några månader är kanske något av de här landskapen mitt hem!


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Japp. Du det där är livet som US. Haha, började undra ett tag om USA va rätt för mig och om inte NZ skulle va bättre. Men näe, det här är toppen.

Och det är ju perfa för vi kan helt ärligt åka jorden runt nu ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0