Första träffen

Så var jag tillbaka från första träffen med AFS. Det var jätte roligt, alla var så otroligt sociala och hjälpsamma. Jag är verkligen supernöjd med mitt val av organisation.
På träffen var det alla inkommande utbytesstudenter i stockholmsområdet samt deras värdfamiljer och fadderfamiljer. Det var också många som precis kommit tillbaka från sina utbytesår och många volontärer. Och så var det ju jag och Sofia. Egentligen var mötet till för att välkomna alla utbytesstudenter, men av någon anledning blev vi inbjudna.
Träffen började med knytisfika, då man satt och fikade och pratade med massa olika människor. Sedan presenterades alla utbytesstudenter d.v.s. en person stod och läste upp namnen på utbytesstudenterna och sa var de kom ifrån vilket ledde till att utbytesstudenterna fick resa på sig i tur och ordning så att alla kunde se dem. Slutligen ropades jag och  Sofia upp som "dem som ska åka".
Efter presentationen fortsatte fikat och vi pratade med lite andra människor, t.ex. utbytesstudenter. Jag pratade mest med en jättegullig kille från Minnesota som hette Benjamin och lite med en kille från Nya Zeeland som jag tror hette Mitchell. 
Efter ytterligare lite mingel gick alla under 25 ner till ett rum där det var dags för lekar som brobrobreja, och knuten. 
Träffen avslutades med ännu mer mingel tills man slutligen åkte hem. 

 
Jag och Sofia på Knutisfikat


Knuten


Brobrobreja med Benjamin i mitten


Alla utbytestudenter som åkt till sverige med AFS + landet de kommer ifrån


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej Karin!! Kul blogg, ser fram emot när du skriver mer sen :D



Ses i skolan // Lisa



2011-09-27 @ 21:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0