Visum

Nu är det drygt 4 månader kvar tills jag åker och mina föräldrar och min organisation tycker att det är dags att jag börjar försöka skaffa visum. Det finns bara ett problem...jag blir bara jätteförvirrad och fattar ingenting!
Vissa papper ska fyllas i och vissa ska inte fyllas i, sen är det några som ska fyllas i men som inte vi ska fylla i för dem ska egentligen stämplas i? Något annat som  kompliserar hela kalaset är att det kan ta 6 veckor att få visum och jag kanske inte får reda på var jag ska bo förrens 4 veckor innan jag åker, och man måste veta var man ska bo för att få visum.....
Så om någon har erfarenhet av hur detta ska gå till är komentarer väldigt uppskattade :)


p.s. visumet ska inte till Nya zeeländska ambassaden i Stockholm heller utan till Holland! Aja, jag får väl ta en titt till och försöka förstå igen....d.s.


Kommentarer
Postat av: Ninni

Treevlans!!

2011-09-16 @ 20:28:26
URL: http://resebloggalaelin.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Haha! Garv över att det kommer ta sådan lång tid!! Vad ska det ner till Holland att göra? Där finns inte mycket :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0