Uppdatering

Såååå, long time no see. Sen förra veckans onsdag har jag varit på study leave pga mock exams. Har ingen aning vad mock står för men mock exams är efter drygt halva året när man börjar närma sig end of year exams så då har man en vecka då man provar att skriva sina exams. Kort sagt, vi gjorde prov som inte spelar någon roll à väldigt få pluggar.

 

Så vad gjorde jag under min study leave då. Jo, jag pluggade! Inte överdrivet mycket men eftersom jag missade halva mattekursen så kände jag att det var en bra idé att försöka lära mig grunderna. Så hela onsdagen och torsdag förmiddag försökte jag plugga. Men självklart tog jag x-antal raster och gjorde annat kul istället. På torsdag eftermiddag var det dags för matte provet. Inget speciellt. Vi hade 2.5h på oss. Vi satt i ett klassrum och fick inte lämna klassrummet de första 30min eller det sista 30min. Jag satt ca 1.5h.

Efter det gick jag till graphics och jobbade på min design i 1h timme innan jag gick hem.

 

Fredag var det läxor, för även om jag inte har exams i alla ämnen så passar de ämnen som inte har exams på att ge läxor. På kvällen hade jag en trevlig pratstund med super syrran.

 

I lördags hände ingenting men sen på söndag var det coffee and chat and pizza med AFS hos Emilie. Så jag spenderade söndags eftermiddagen ute i solen (för nu är sommaren på väg) med vänner och hemmagjord pizza direkt från pizza ugnen. Men det var inte bara vanliga pizzor vi åt. Vi gjorde efterrätts pizzor också med cherry sauce, choklad och marschmallows, mums.^^

När jag kom hem möttes jag av hela värdfamiljen som stod och väntade på mig och vi hoppade in i bilen och åkte till riccarton för att se ”Hope springs”, tror att det var en av de pinsammaste filmer jag sett. Becky satt bredvid mig och bankade mig på benet under hela filmen för att hon tyckte att det var så pinsamt. I biosalongen var det vi och resten var par i 50års åldern.

 

Måndagen började med exam  i engelska. Vi satt i aulan och hade tre timmar på oss att skriva tre uppsatser. Jag behövde bara skriva två eftersom jag inte gick i cashmere high school när dom lärde sig om det första ämnet. Jag satt två timmar och efter det gick jag till graphics igen och lyckades äntligen figure out hur man gjorde en grej jag har viljat göra med min design i veckor. ^^

På vägen hem var det jätte varm. Jag lovar att det var över 20 grader och sol! Riktigt sommar väder!

Bilder på väg hem från skolan

Högst upp på den kullen bor jag!

The river som rinner genom cashmere

 

Tisdagkväll gick jag på bio igen med mina värdsystrar, vi såg total recall. En action film, mycket bättre än hope springs :P

 

Och så idag, Onsdag, än så länge har jag hunnit med att vara i riccarton med Paulina och köpt skor efter att haft hål i mina i ca tre veckor och en ny väska eftersom den jag har i skolan börjar gå sönder. Sen följde Paulina med hem och åt lunch och vi såg på tangeled (trassel).

 

Det var min lilla uppdatering!

 

Ps. hade inte tillgång till dator igår därför publiceras detta på min fredag ds.


Kommentarer
Postat av: Ulf

Hej

Härligt att du vörjar använda Å,Ä och Ö igen :-).
Efterrättspizzan är jag inte det minsta avundsjuk på, det receptet får du behålla.
P&K

2012-08-31 @ 14:55:43
Postat av: Ulf

Hej

Härligt att du vörjar använda Å,Ä och Ö igen :-).
Efterrättspizzan är jag inte det minsta avundsjuk på, det receptet får du behålla.
P&K

2012-08-31 @ 14:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0