Inlagg fran skolan

Jag han inte skriva nagot inlagg imorse att publicera sa darfor kommer nu ett skrivet i skolan.
Denna halg hande det inte sa mycket pa lordagen, jag hade en valbehovd laaaaang sovmorgon och resten av dagen spenderades med en loptur och att lasa lite svenska tidningar. I Sondags daremot gick jag och Em ut pa lunch pa Nando's en portugisisk familje restaurang och och pa eftermiddagen traffade jag Noelia. Vi gick pa bio och bara pratade ut om allt och alla. Riktigt skont att kunna diskutera ens upplevelser med nagon i samma situation.
 
Men, det var egentligen gardagen jag skulle beratta om. Den borjade med
att jag tog ut min veckoliga sovmorgon och fick skjuts till skolan av Em. Nar jag val kom hit upptackte jag att jag hade glomt bort att vi hade en late start p.g.a att lararna skulle ha ett morgon mote. Bra dar Karin! Men jag behovde bara vanta i 40min sa det var inte sa farligt. Efter skolan inforskaffade jag mig ett minne fran skolan. skol halsduken! Sa nu ar jag officiellt a bumblebee! Halsduken har skolans farger, gul och nagon vinrod brun farg. Sa har ser den ut:
Fast den roda fargen ar lite morkare. Men kan ni forsta min reaktion nar det blev kallare och hela skolan borjade ga runt med dessa halsdukar?
 
Pa vag hem borjade det regna sa jag bestamde mig for att ta bussen hem, regnet borjade lite smatt mensen kom varldens blast och efter det oooosregn. Och regnet kom inte fran ett hall utan ifran alla hall! Jag stod pa banken i en busskur for att undvika de gigantiska polarna och blev anda genomblot. Ovan pa det sa var bussen forsenad och nar den kom och jag sedan gick av for att ga sista biten var det storm ute. Men jag tankte att viking som jag har som har gatt baklanges till skolan i en snastorm borde ju klara av lite regn.
Nar jag kom hem blev det dock ett varmt bad.
 
Sa till alla er som i framtiden tanker komma till NZ, se upp for vadret! har ar det som om vadergudarna har humorsvagningarna varje timme och man vet aldrig riktigt sakert vad vadret kommer vara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0