Akaroa

Barbequen i lördags var skoj, jag träffade massa trevliga från kyrkan :) . I går (söndag) hände inte så mycket, jag sov jätte länge sen handlade vi mat och åkte hit till Akaroa. För er nyfikna så kommer det en bild på mitt rum snart, jag måste bara få in lite mer möbler i det.
Idag gick jag upp kl.7 för att gå till skolan men det blev inte förrens kl 10 halv 11 som vi åkte till skolan för att hämta lite papper som skulle fyllas i. Så vi åkte tillbaka till huset och fyllde i papprerna och vid halv 2 åkte vi tillbaka till skolan för att träffa rektorn som var en riktigt gladprick som kände alla i skolan. efter att jag och min värdpappa hade pratat ett tag med rektorn åkte vaärdpappan hem och jag fick en visning av skolan och blev presenterad för alla klasser. Sedan valde jag ämnen och eftersom jag ska gå i year 13 så valde jag 5 ämnen.
- English
- Math (statistics)
- Spanish
- Photo
- Hospitality
eftersom det är en liten "area school" vilket innebär att den har elever från 5år till 18år så fanns  det inte så många ämnen att välja på.
Efter skolan blev jag upphämtad av Alex (värdsyster) klockan var då ca 3 och eftersom jag inte hade hunnit äta lunch gjorde jag det. Sen gick jag och Taylor (värdsyster) till byns alltialloaffär och införskaffade mig lite skolsaker. Visste ni att man får en lapp med specifika skolsaker som man ska ha? Vi fick inte tag på allt så vi får försöka i christchurch i helgen. Efter den lilla skolhandlingen bar det av till scouterna vilket var intressant då det på vissa sätt liknade sverige eftersom dom lärde sig knopar och seglade/rodde. men det var också olikt eftersom dom sammanlagt var ca 20st i kåren dom hade ingen scoutskjorta, naturen var annorlunda, alla scouterna var mellan 5 och 12 år och det var mer avslappnat (fast inte om man jämför med oss seniorer). Senare på kvällen har jag byggt med lego med James (värdbror) och kollat på film med James. Alistair (värdpappan) och Alex har nu ikväll hämtat möbler till mitt rum som står ute i hallen så förhoppningsvis får jag in dom imorgon så att jag kan visa er mitt rum.
Nu ska jag sova!
Godnatt <3


James bygger med lego


våra mästerverk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0