Svar

Hej Hopp!
Har kommer svar pa nagra fragor. Blogg.se har varit lite konstig senaste dagarna sa har liksom inte sett nagra komentarer alls. Men har kommer iallafall svaren:
 
Tredje jordbävningen på en vecka? är det otäckt?
- Mamma
 
 
Njae... Ibland ar det lite otackt, men det blir mer att man haller andan i nagon minut och det kans i kroppen som om nagon just har skramt en. Men sen efter, nar man andas ut sa ar det ratt lungt igen. Jag har dock kommit fram till att det basta stallet att vara under en jordbavning ar i sangen eller i bilen, for i bilen kanner man den inte om man kor och sangen ar mjuk och sjon och bra :) . Det samsta stallet ar i dushen...finns ingen direkt forklaring varfor :P

Hej!
Vill bara säga att jag verkligen älskar din blogg, den är jätterolig att läsa då jag själv ska till Nya Zeeland nu i sommar!:)
Hoppas att det är okej om jag frågar lite frågor, är så himla nyfiken
Är skolan mycket svårare i Nya Zeeland?(Haha speciellt matten)
Hur var det att komma ensam ny till en helt ny skola, var det enkelt att komma in i miljön?
Var det jobbigt att byta värdfamilj?
-Emmy
 
Hej! Vad roligt att du tycker om bloggen och att du ska hit till NZ. Hm...Jag tycker nog inte att skolan ar svarare har, men det beror nog helt pa vilka amnen man valjer. Hemma i Sverige gor jag alla naturamnena och darfor valde jag att inte gora dom har (forutom matten) darfor tycker jag att det ar lattare och jag har nastan aldrig laxor. Matten skulle jag nog inte heller saga ar sa svar. Jag har dock lite problem eftersom mycket av deras matte ar genom miniraknare och eftersom jag anvander en annan miniraknare sa ar det svart att hitta vissa funktioner, Jag hade aven ett uppehall fran matte i tva manader innan jag borjade med ordentlig matte igen sa jag ar fortfarande lite trog.
Att komma till en helt ny skola var nervost, Jag har ju dock gjort det tva ganger nu ^^ sa kanner att jag fatt klam pa det. Nya Zeelandare/ kiwis ar valdigt trevliga och hjalsamma och alla halsar pa alla och sant. I min forsta kiwi skola fanns det ju inte sa manga elever. Men det var en tjej som tog hand om mig fran forsta dagen, hon blev som min fadder.
I min andra kiwiskola var det lite annorlunda. Jag kom ju dit en dag och gjorde lite test och sant och da traffade jag nagra av de andra internationella och utbytes studenterna. Hon som tar hand om oss i min skola sag till att tva utbytesstudenter visade mig runt lite och sant. Sen hade jag ju ocksa Frankie (halv vardsyster) och en av utbytesstudenterna var ifran min organisation sa kande henne redan lite. Sa dom forsta dagarna sa umgicks jag lite med dom och man hittar alltid snalla manniskor som hjaler en. Du behover absolut inte oroa dig!
Sa har vi vardfamiljen....Det var lite jobbigt att byta tycker jag nog. Eller, sjalva bytet var inte sa svart, det var mer beslutet att byta. Jag ar en san person som tycker om att vara folk till lags, jag tycker inte heller om att sara personer. Darfor var det lite svart for mig att faktiskt ta steget och beratta att jag madde skit, for jag ville inte orsaka problem for min organisation med omplacering. Men sen gick det bra, det var en jobbig tid fran att min organisation borjade leta efter en annan vardfamilj at mig till dom hittade en. Eftersom min forsta vardfamilj inte viste om att jag skulle flytta var det en del teater...Sen var det jobbigt den allra sista timmen innan jag blev upphamtad av min nya familj eftersom min forsta vardmamma iprincip attakerade mig och fragade ut mig. Jag angrar dock absolut inte att jag bytte familj, min gamla familj var inte bra. Kom ihag att lyssna pa magkanslan sa kommer allt ga bra.
Har garna av dig nar du vet var i Nya Zealand du ska! Hoppas du far det jatte skoj :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Karin! Nu är vi på Arboda. magnus och jag har fått låna ditt rum. Tack för det.

Igår på midsommarafton spelade vi kubb och krocket. Vår familj vann och det är vi väldigt nöjda med (inte din mamma som nu säger att vi idag ska tävla i löpning och då som du förstår är vi ganska rökta :)

Som en av mina lärargärningar ska jag nu indroducera Melodikrysset för din familj :)

Vilken fin blogg du har.....roligt att höra att du trivs i din nya familj. Vi får rapporter från dina föräldrar löpande.

sköt om dig och må så gott.

Kram Lotta

2012-06-23 @ 09:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0