Tisdag 9/10 – Motueka to Kaikoura

Det var en tidig morgon så morgonens första aktivitet efter morgonsången var ”nap time” . När vi var nästan framme vid Kaikoura stannade vi och gick en liten promenad till ett vattenfall det bäbissälar bodde!

 

 

Sedan åkte vi vidare in till Kaikoura släppte vi av dom som skulle simma med delfiner och dom som skulle titta på valarna. Jag hade bestämt mig för att ha fritid och den spenderades med en grupp och att köpa choklad och tackkort till vår underbara tour manager Julie. Sen sprang vi runt för att hitta alla i gruppen så att dom kunde skriva sitt namn på kortet.

 

Till middagen hade vi fått order om att klä upp oss lite eftersom det var sista kvällen och efter middagen fick några lite utmärkelser. Jag satt och tänkte att jag kommer inte få någonting för jag har inte gjort något speciellt under touren. Medans namnen lästes upp med förklaring för utmärkelsen satt jag och nickade och höll med. Tillslut kom en utmärkelse för ”en person som alltid är glad och positiv och har gjort några av dom konstigaste/knasigaste sakerna under den här touren”. Jag och undrade vem i hela världen det kunde vara och så var det jag! Jag fick en liten söt sked från Puzzling world. Sen gav vi Julie hennes kort och choklad, hon blev super glad, och sen fyllde vi i utvärderingar och fick ett grupp foto som alla skrev i. Sen gav vi vår Buddy gift (en liten present till den som sett till att du var med i bussen innan vi åkte varje morgon) Jag fick choklad. Och sen var det Partaj!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0