Kyrka

Min värdsyster becky går på st andrews college som är en privatskola. Det innebär att dom kan sätta upp vissa regler, som t.ex. att alla som går där måste gå till kyrkan med skolan 4ggr per år. Så igår behövde hon gå till kyrkan och bra svensksyster som jag är följde jag med. Det var en liten fin trä kyrka. Och “the service” på gick i 30min, så inte så farligt. Det var faktiskt lite likt hur det brukar gå till i Sverige, blandat med skolsaker och filmklipp.
Efter kyrkbesöket tog Pip med oss till en thai restaurang och åt för att vi varit så duktiga och gått i kyrkan!
 
Idag hade vi vikarie i engelska klassen och han var så rolig. 10min efter att klassen börjat kom en surfdude in i klassrummet (<- vikarien) alltså en kille med långt lockigt hår, solbränd, med shorts och dunjacka. Han skämtade och under lektionen tyckte han att det var så tyst och tråkigt när vi gjorde det vi skulle så han började prata med alla och alltmöjligt. Skillnad från vikarierna i Sverige!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0