Nu var det...

...ett tag sedan jag skrev. så här kommer en snabb uppdatering.
 

- I onsdags när jag publicerade inlägget om rockclimbing stormade ju ett gäng änder in i biblioteket och skrämde slag på oss alla. I skolan under outdoor ed (OED) klättrade vi upp för rep i träd, det låter knasigt men det var faktiskt riktigt kul och coolt. vi klättrade upp för dinglande rep med hjälp av två jätte tunna rep!Efter skolan hade jag sedan en morgon skype med stora syster och fick reda på att jag blivit av med min säng hemma i sverige!
 

- I fredags var det en en liten jordbävning, 4. något men den höll på i typ 10s, så rätt länge, det var också den första afterschock på länge vilket gjorde att folk har börjat prata om ett en större skulle vara på väg igen. Hoppas inte!
Efter skolan tog jag ur Ricky (en av våra hundar) på en promenad och tog även lite bilder.
På kvällen gick hela familjen minus Becky som jobbade ut och åt på Nando’s (portugisisk familje restaurang), det var riktigt mysigt, när vi kom hem tittade vi tjejer sedan på “How I met your mother”
 

- Lördagen ägnades ät att fixa en födelsedagspresent till Em som fyller år snart. Jag hade tänkt ge henne något knasigt men jag hittade inget så eftersom hon älskar att läsa blev det en bok istället, för att vara mer specifikt,  män som hatar kvinnor på engelska - “ the girl with the dragon tatoo”. På kvällen var det bara vi tjejer hemma eftersom Paul och Pip var uppe i Hamner och firade Paul’s bästa vän chris’s 50års dag.
 

- Söndagen var väl inte så händelserik i sig själv. Men under eftermiddagen hände något. Em och Becky kom hem från jobbet och berättade att Em blivit erbjuden att gå en kurs men att om hon gick den var hon tvungen att stanna på McDonalds ett år till. Em som vill sluta sa att hon nog inte tänkte ta erbjudandet. Då gick Paul in i sitt uppläxnings tillstånd och......Så kort och gott var det ett litet familjebråk som pågick. Men ni behöver inte oroa er, Jag var svensk och höll mig utanför bråket eftersom jag inte riktigt hade något att göra med det.
På kvällen såg sen hela familjen på “Avatar” rikigt länge sedan jag såg den men den var fortfarande lika bra!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0