I Robinsons Bay

Lördag  22/12

Dagen då jag lämnade Christchurch.

Jag gick upp och packade vid kl. 8 och när jag var klar fanns det inget spår av att jag hade bott i det rummet.... Vid tio tiden började jag, Pip och Paul packa in saker i bilarna för att åka till the bach. Vi höll på ett bra tag med endast ett litet avbrott då mitt finger började blöda hysteriskt. När vi var klara vid tolv tiden hoppade jag och Paul in i den ena bilen för att åka och hämta Salomé (från frankrike) som skulle vara med oss i the bach i 2 dagar. Pip åkte och handlade innan hon åkte till the bach. 

När vi kom fram till Robinsons bay åt vi lunch och åkte sedan ut med Jetskin vi åkte runt i alla bays och tog en tur till ett kryssnings skepp som låg utanför Akaroa. På väg tillbaka tog vi en liten paus på en mini strand och badade. 

 

Söndag 23/12 

Denna dag spenderades även den på vattnet. Jag, Paul och Salomé åkte ut med Jetskin och åkte vattenskidor och Ring, det var jätte kul. Sen åkte vi ut till the heads och grottan där, vi tittade på fåglar och sen kom delfinerna och började simma runt jetskin, så jag och Salomé hoppade i och "badade" med dom :) 

På eftermiddagen åkte Salomé och på kvällen kom Becky och Em ut till the bach. 

Måndag 24/12

Julafton! men i Nya Zeeland firar man julen den 25 december så dagen spenderades ute på vattnet med jetskin och med lunch på stranden. Sedan hjälpte jag Paul att bygga en bänk till uteplatsen och dagen avslutades med julfilmer på tv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0