Sista tiden

Torsdag 27/12
Exakt en vecka kvar i Nya Zeeland! Mesta dels av dagen gick åt till att vänta, vänta, vänta. Men klockan 2 ringde Mamma och sa att dom var i Tai Tapu som ligger på andra sidan kullarna till Robinsons bay. Jag gav instruktioner hur dom skulle köra och sen gick jag ut och väntade på vägen, jag var så otroligt otålig att se dem och när jag såg den vita husbilen komma runt krönet blev jag sååå glad och sprang ikapp med bilen. När dom parkerat husbilen på vår tomt gav jag dom mina julklappar och visade vad jag fått. Sedan gick jag och mina familjer på en promenad i Robinsons bay!
 
Fredag 28/12
 Morgonen började med en stor frukost med Pankakor och egg and bacon mm. Sen åkte Becky och Emy tillbaka till Christchurch. undere dagen regnade det/ var mulet så vi åkte på en rundtur till bl.a. Akaroa och Okains bay. När vi kom satt vi och pratade och sen blev mamma rastlös så vi tog en ny promenad till skolmonumentet och hamnade sedan hos vår granne i robinsons bay på en drink. På kvällen åkte sedan min familj och Paul och Pip in till Akaroa för att äta middag på Bully Hayes. Det var jätte gott och lite roligt för en som jag hade gått i skola med i Akaroa var vår servitör, haha, så vi pratade lite och jag fick höra om hur det hade varit resten av året i Akaroa efter att jag flyttat. Det var en jättte bra kväll och när jag kom hem gick jag och la mig nästan direkt med Anna och Olof som också sov i mitt rum!
 
Lördag 29/12
denna dagen började med att hela familjenåkte ut på båten och tittade i de olika bays, sen hittade vi delfiner så hela familjen Silvander hoppade i och badade och hade kul. När vi kom hem skulle Mamma, Pappa, Anna och Olof träna dom tokingarna så jag tog tid när dom sprang. Efter det var det dags för jetski och vi åkte ring och hade kul! 
 
 
 
Söndag 30/12
idag åkte familjen...
 

De sista dagarna
De allra sista dagarna i Nya Zeeland var nyårsafton, nyårsdagen och 2/1. Nyårsafton var inte så speciell, vi gjorde inte så mycket på dagen och på kvällen gick vi över till Mick. Där satt vi och väntade på tolvslaget och när det slagit så gick man hem, inga fyrverkerier eller något. Nyårsdagen var desto bättre, då åkte jag, Pip och Paul runt i the bays och tittade runt och fotade, det var kul. och den 2/1 ägnades åt packning, jetski och bara vara. det var en sorglig dag....
 
Bilder från bilturen runt, det var detta jag lämnade dagen efter, den 3/1
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0