Chapter meeting

I söndags var det chapter meeting som gällde och eftersom det var första april skulle man ha något konstigt på sig. Steve (han är typ vår ungdomsledare) slog på stort och kom utklädd som fånge med randiga kläder och kedja med kula, hans fru var polis.
Vi har ett chapter meeting per månad och då kommer AFS- voluntärer i christchurch, utbytesstudenter, blivande utbytesstudenter och returnees. Vi har knytismiddag och pratar och ibland tar dom upp någonting. Precis som vanligt var det suuuper trevligt och jag fick världens överraskning.
När jag stod och plockade mat smög helt plötsligt någon upp bakom mig och sa "så hur upplever du Nya Zeeland?" PÅ SVENSKA! Jag blev jätte förvånad och så paff att jag nästan glömde bort hur man pratade svenska, haha, inte för att jag har glömt bort än, men jag var helt inställd på engelska.
Det visade sig att hon som smög upp bakom mig kom från Nacka och hon bodde i NZ för att hennes man var en kiwi. han pratade också svenska så jag tror att han har varit utbytesstudent.
Under mötet fick jag veta att det är en till som ska bli utbytesstudent till Sverige också. Så nu är dom fyra, varav 2 kommer från Christchurch :D . Jag blir alltid lika glad när jag får veta att någon vill komma till Sverige!

Juste, I söndags var jag också och shoppade för första gången här i NZ, det behövdes. Det var en intressant upplevelse eftersom dom inte har någon av våra affärer här nere. Men det funkade :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0