Påsk

Det har varit en del nyfikna på hur man firar påsk här i NZ. Så nu när påsken snart är över kan jag meddela att (iallafall i min familj) så märks den knappt av. Det enda som har haft med påsken att göra var när vi gjorde Påskägg som vi inte gjorde klart. Vi har inte ätit godis eftersom min värdmamma försöker få sina döttrar att gå ner i vikt. Det har inte heller varit någon speciell mat. I Lördags nät vi var i kyrkan pratade prästen om när jesus korsfästes och sånt, så det var ju lite påskigt.
Men jag kan inte annat än sakna Sverige lite nu, med alla påskägg, påskliljor, påskkärringar och påskmat. Det är något som jag har insett under min korta tid här, att jag verkligen tycker om Sverige. Jag saknar lite dom tydliga ändringarna mellan årstiderna, och jag saknar traditionerna.
Så njut nu lite extra  av era påskägg åt mig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0