Lördag och Söndag

Helgen var riktigt fullproppad med saker. Lördagen inleddes med lite löpning och sedan bar det av till mataffären med Pip och Paul. Efter det var det snabbt hem för att äta någonting innan jag fick skjuts till Lorna som behövde hjälp att dela ut tidningar. Jag gick en runda på en timme och stoppade tidningar i folks brevlådor. Det var något som jag aldrig gjort förut.  Efter tidning utdelningen fick jag skjuts av Lorna till riccarton mall där jag skulle träffa min värdsyster Becky och Jens som åker till Sverige med AFS om ca 2 veckor. Under bilfärden pratade jag med Lorna om end of year exams och NCEA och fick klarhet på det hela. Jag ska göra proven. När jag kom till riccarton gick vi mest runt och pratade och åt en liten middag på donken, eller maccas som det kallas här.

 

Sen var det fort hem för skype dejt med familjen kl 8! Vi pratade i över 2 timmar och det var riktigt kul att se alla igen :)

 

På söndag morgon var det tänkt att jag skulle möta upp med Zoe och Feli för att köpa mat till vår outdoor ed trip. Jag var 20min försenad men vi fixade allt och dom var otroligt nog inte irriterade på mig. Efter det rusade jag hem, åt lunch och sprang iväg igen.  Jag hoppade på bussen och tog mig ut till Laura’s där vi skulle prova håruppsättningar för formal (prom/bal) Jag var 15min försenad pga. Bussar och spenderade sedan 15min till att hitta Lauras hus…. Men tillslut kom jag fram efter att ha behövt gå in på en bensin station och be om att få se en karta och lite mer virrande omkring.

 

När jag väl kom fram var Frances och Jenny redan där. Vi hade några roliga timmar. Efter ett tag upptäckte jag att klockan var kvart över 5 och att jag var försenad hem…. Till råga på allt missade jag bussen men efter några smått irriterande sms var Pip min underbara värdmamma  snäll nog att hämta upp mig på väg till AFS chapter meeting. Väl där var det dags att säja hejdå till all selected students som lämnar NZ den här månaden och för mig att hålla min presentation om Sverige. Jag fick många skratt under presentationen och många snälla kommentarer och ”bra gjort” uppmaningar efter så kände mig rätt nöjd.

Om man ska sammanfatta helgen med ett ord skulle det helt enkelt vara ”försenad”. Jag börjar helt enkelt förvandlas till en kiwi. Jag börjar bli tidsoptimist och använder uttryck som ” should be alright” och ”don’t worry about it”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0