Spelling bee

Så igår var det min namnsdag, jag fick några fina grattis mail ifrån Sverige. Men visste ni att man inte har namnsdagar här? Dom förstår inte vad en namnsdag är så jag fick dra hela historien om namnsdagar.

Men det jag egentligen skulle berätta var att det var spelling bee igår i skolan. Spelling bee är en tävling mellan de olika husen. Man har ett lag på 5 personer, en från varje årskurs och 6 olika ronder, varje lag kan svara fel 3 gånger innan det åker ut.

Men vad är spelling bee? Jo, ni vet i Amerikanska filmer så ser man ibland barn som står och stavar ord muntligt i en tävling. Det är spelling bee! Så det var jag och såg igår. Mitt hus, Ngata (grön) kom på delad andra plats.

 

Dålig bild, men så här g det ut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0