Antarctic Centre

Hejsan! Jag kom precis hem fran Annies hus dar jag har sovit over.
Jag har inte skrivit pa ett tag, men nagra saker har hant sa har kommer en uppdatering:

I tisdags gick jag pa skolans "production" vilken ar en teater som dom gor. I ar var det "back to the 80's" sa det var fullspackat med fargglada klader och 80-tals musik. Dom var riktigt duktiga faktiskt och det var latt att glomma bort att det faktiskt var en "high school play" med vanliga elever.

Igar, Fredag, flyttade en av mina vardsystrar ut. Eller, hon var ju aldrig riktigt nagon vardsyster, det var kompisen som bodde har. Det har varit lite strul med henne da hon fran borjan bara skulle vara ha i en termin, men bodde har nastan 2. Hon har aven depression med svara humosvangar. Och som pricken over i:et sa ljog hon for mina vardforaldrar. Det ar ju ldrig bra att ljuga, men det blir ju ocksa annu varre nar dom man ljuger for ar "big on honesty". Sa det var ett svart beslut men det beslutades att hon behovde flytta ut. Forst skulle hon flytta tillbaka till sin Mamma i Dunedin, men efter nagra dagar hade hon hittat en komis att bo hos istallet sa dar bor hon nu.

Idag
har det varit full rulle. Imose gick jag upp vid halv 7 for att titta pa sverige- england matchen tillsammans med Annie som aker till Sverige med afs och hennes familj. Som ni alla sakert vet sa forlorade vi, men det var iallafall en intressant match. Efter matchen lagade vi svenska pankakor och efter det begav sig jag och Annie oss till "the Antarctic Centre". Eftersom det enda sattet som man kan komma till antarktis pa ar att flyga till chch och sedan harifran till antarktis sa har dom satt upp som ett slags museum, fast inte riktigt, kombinerat med djurpark.
Iallafall, vi spenderade dagen dar med att kolla pa hur man bor nar man ar pa expedition i antarktisk, titta pa bla pingviner, vara i en konstgjordstorm (det blev bara -18 C i vinden men alla kiwisar tyckte att det var do kallt) och akte en bana i en vessla. Vesslan var for ovrigt tillverkad i Sverige for den svenska militaren och under hela turen pratade dom om hur bra den har vessel var.
Det har helt enkelt varit en bra dag och ikvall ar det rugby, NZ - irland. Go All Blacks!








prima svensk kvalite


Kommentarer
Postat av: Ulf

Hej. Prima svensk kvalité från Hägglunds 😊. När jag var till Rinkeby i torsdags kom två stycken åkande på vägen med massa utrustning och grönklädda människor...

2012-06-16 @ 08:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0