Uppdatering

Lördag kväll
Efter att vi hade varit i kyrkan och sen kollat på jordbävningsskador åkte vi till huset och gjorde egentligen ingenting. Men kl.7 åkte jag , Catherine, Glenn, Alex och Taylor till en ungdomsgrej vid kyrkan. Det var som ett litet knytkalas så alla tog med sig någonting och sen åt vi och bara umgicks. På slutet gjorde vi lite lekar och jag lärde Kiwisarna ”Djungeltelegrafen” och favoritljudet blev ”amöba” .

Söndag
Söndag förmiddag hände inte så mycket, vi plockade runt lite i huset och sånt, sen vid lunch hände det grejer. Taylor och James började gräla och sen blev Taylor sur för att hon och James skulle på kalas och hon hade sagt att dom skulle vara där tidigare än vad dom kunde vara och ja, där stod jag mitt i alltihopa :P Det löste sig i alla fall nästan och jag och Neroli (värdmamma) åkte iväg och lämnade James och Taylor på kalaset sedan åkte vi till en affär som heter ”thewarehouse” som har typ allt och köpte lite skolgrejer som jag behövde. Efter det tog jag och Neroli en liten fika vilket var trevligt då vi pratade mycket och jag fick veta lite mer om familjen.
Sen vid fyratiden åkte vi till ett AFS möte där vi gick igenom lite småsaker och sedan hämtade Neroli James och Taylor och då var det ett större AFS möte , ett årsmöte, Då dom valde människor till kommitén. Det fortsatte med middag och mingel och vi var inte klara förens vid niotiden. Då åkte vi till huset i Christchurch och hämtade våra saker och åkte sedan vidare till Akaroa. När vi kom hit upptäckte jag att jag hade fått ett paket från Sara med svenskt godis. Tack Sara!

Måndag
Idag var det skola igen och inget speciellt hände, jag hade hospitality då vi bakade en kaka som var jätteäcklig. Det skulle vara en chokladkaka med dom har inte riktig kakao här eller vaniljsocker bara något o’boy liknande och massa essences och bristen på riktig kakao kompenserade dom med två koppar starkt kaffe. Blää. Annars var det inte mycket som hände. Efter skolan var jag med på deras scouterna då dom övade disciplin, knopar och sen fick vi äntligen segla på riktigt, dagens höjdpunkt. Det var skönt att äntligen få göra något som jag kände mig riktigt hemma med. Dock upptäckte jag att dom är sjöscouter som inte kan något om segling….


Paket!


Utsikten från vardagsrumsfönstret just nu


Kommentarer
Postat av: sara

Åhh, kul att det kom så snabbt!! Till Italien tog det tre veckor ;) hoppas att det var något som du tyckte om, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva i brevet men jag lät godiset tala för sig självt.

Vad tyckte din familj om godiset?

2012-03-11 @ 00:49:12
URL: http://sarainjapan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0