Äntligen ikapp....

Trodde jag. Nu har jag äntligen lyckats uppdatera bloggen med vad som hände i lovet. Det blev några besök på biblioteket och en super snäll Paulina som hjälpte mig! Men när jag uppdaterat allt och kom hem kom jag på att det har gått ytterligare en vecka som behövs uppdateras, så här kommer den i korthet.

- Onsdag 24/10 fick jag veta att jag fått klass i Sverige, N12b natur natur internationell och att jag behövde välja individuella val för 2:an så det blev en hel del tänkande och mailande med familjen. Det var också denna dag som jag för första gången besökte biblioteket och började uppdatera bloggen. Jag tittade igenom mitt fina fotoalbum från Sverige igen (sist var ca 6 månader sedan) och bestämde mig för att jag skulle ta tag i att ta lite kompis bilder och familje bilder att sätta in i slutet av boken.

- Torsdag 25/10 inleddes med att jag vaknade och insåg att jag skulle ha prov den dagen som jag helt glömt bort....ooops.....
Så det blev lite plugg den morgonen. Har ingen aning hur provet gick, tror på minst godkänt. Efter så gjorde vi ett test (outdoor ed) i vilken position vi hade i en grupp. man svarade på massa frågor, räknade ihop svaren på något konstigt sätt och vick siffror som representerade hur “mycket” man var (max 20) av de 4 möjliga, leader,doer,thinker, carer. För er som känner mig kommer någ inte det här som en så stor överraskning: jag blev leader 18, doer 17, thinker and care 16.Ganska jämnt.
Denna dag var första gången i mitt liv som jag har gått på gym som inte är i skolan. Jag följde med en kompis och nej vi lyfte inte vikter och sånt trååååk. Vi tog en klass, och det var faktiskt helt ok.

- Fredag 26/10 gick jag på den sista yr 13 uppsättningen för detta år. Den hette “the big OE” och var hi-laaaarious! Det var kort och gott en pjäs som “made fun of kiwi culture” . En av mina kompisar var med i den och spelade en urrolig gammal tant...sitter här och ler bara åt minnet!

- I söndags var jag på besök hos Lora. Det var vi två plus tre till och vi satt och pratade, lyssnade på musik och bara hade det allmänt chill i 20 graders värme!!!!

- Onsdag (halloween) var en hel del yr 13 utklädda. Sista veckan i skolan är av tradition prank week för alla yr 13’s. så mitt under vår assembly hade alla satt sina alarm på samma tid så det börja ringa under rektorns tal, han bara skrattade, la till några saker i sitt tal och forsatte sitt tal.  Efter skolan följde jag med Paulina hem. Vi lagade butter chicken, pratade, pratade graduation, lekte med hennes katt och jag uppdaterade bloggen!!!!

-Idag, torsdag, fick veta vilket hus som vunnit huskuppen, tyvärr vann inte mitt hus men vi har haft kul iallafall :) Jag lagade middag idag också. det blev en pastarätt av vad som fanns i kylen och jag blev glatt överraskad när det faktiskt visade sig bli ganska gott. Pip tyckte om det och jag som varit väldigt skeptiskt till min tilllagning under processen upptäckte att någonstans inuti har jag en mormor/faster/mamma- gen som ger mig super powers i köket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0