GRADUATION!!!!

skrivet onsdag 7/11

Kära familj, vänner och alla andra som läser också nu har jag graduated från Cashmere High School.
Dagen började med graduation practice i Wigram airforce museum och avslutades med graduation på samma plats. Vad som hände där i mellan är inget intressant så jag tänkte gå igenom hur graduation ceremonin gick till :)
När alla anlänt till museet och gästerna satt i det stooora rummet fullt av flygplan och alla year 13’s var samlade i foajen gick vi in i en klump/rad samtidigt som vi hade ett traditionellt maori välkomnande. Det innebär att den som är längs fram i rummet ropar något i maori och den längs fram i ledet svarar i maori. Jag vet inte riktigt vad som sades, jag kunde bara urskilja “Haere mai” vilket betyder välkommen eller stig in.
Till slut kom vi fram till våra platser och slog oss ner i form class ordning (typ mentors klasser).
Sen hölls lite tal och lite musik spelades och sen delades några diplom ut bl.a. mitt. Diplom utdelningen gick till så att 1. head of year 13 ropade upp en form class 2. Vi i den form classen ställde oss vid sidan av scenen 3. Head of year 13 ropade upp namn och när man hörde sitt gick man upp på scenen skakade hand med rektorn, fick sitt diplom och gick av scenen i mitten.
Efter det var det mer tal, mer musik och fler diplom att dela ut. När alla diplom var utdelade var det prisutdelning och sånt som gällde. Hela ceremonin tog ca 3h och när allt var över kändes det inte som om det var över konstigt nog.....Jag antar att det beror på alla exams som vi måste sitta och leavers dinner. Så nej riktigt än är det inte slut.

Här är en bild på mig när jag fått mitt diplom, min kamera ville inte samarbeta med fotografen där av den suddiga bilden.
 


Kommentarer
Postat av: Ulf

Coolt att få vara med och ta examen. Som studenten fast du får göra det två gånger...
Hur är det med svenskan min vän??? Jag tycker den blir sämre och sämre. Du får jobba på den när du kommer tillbaka:-). Hur går det med läxböckerna som vi skickade ned? Har du öppnat dem ännu?
Kram Pappa

2012-11-12 @ 12:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0