Fredag 5/10 – Queenstown to Wanaka

Det tar ungefär en timme att åka från Queenstown till Wanaka om man åker raka vägen. Det gjorde inte vi. Efter att ha hoppat in i bussen och lyssnat på morgonsången (good time: http://www.youtube.com/watch?v=H7HmzwI67ec )  åkte vi ca 30min innan vi kom fram till Goldfields jetboating. Jag var lite skeptisk i början till jetboating och tänkte ”vad kan vara så kul med att åka fram och tillbaka i en motorbåt?” Men jag hade fel. Det var faktiskt riktigt roligt. Man åkte i full fart jätte nära bergskanten och svängde så att vågor av vatten sköljde in.

När alla hade åkt jetboat bar det av mot Puzzling world. Det är en liten nöjespark med två olika saker att göra. Gå i en jätte stor labyrint för att ta sig till alla fyra tornen (tog ca 1h för mig) och besöka illusions rummet. 

 

På kvällen efter att vi kommit till vårt boende gick nästan hela gruppen till världens gulligaste biograf, Paradiso, den var gjord som en gammal biograf, med paus i mitten av filmen och istället för biosalong stolar satt man i soffor och en gammal bil. Vi såg ”Looper” . det var en väldigt intensiv film…..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0