Navigation day

skrivet i onsdags
 
Har kommit hem från en lååång dag ute i skogen nu så det blir nog inget långt inlägg. Imorse lämnade jag skolan kl halv 8 tillsammans med delar av min outdoor education grupp och delar av den andra outdoor ed gruppen. Vi begav oss till broken river där vi fick bege oss ut i två grupper på en slags orientering. Det var regnigt och blött eftersom vi fick krossa floden några gånger vilket ledde till genomblöta skor. Men på något mirakulöst sätt lyckades vi ändå hålla humöret uppe. det var totalt 9 kontroller och vi var tvugna att vara tillbaka vid bussen kl 3, vår grupp lämnade strax efter 10, och kom i mål på 5h, den andra gruppen kom i mål efter 5 h och 22min efter kl 3 vilket betydde att vår grupp vann! Vi var glada men mest trötta. Det är intressant tycker jag hur en dag kan ändra synen man har på folk. När man måste tillbringa några timmar tillsammans på det sättet så kan personen som man minst trodde skulle ta på rollen som ledare göra just det och den som verkade kunnig visar sig vara helt omöjlig.
Kort fattat var den en bra dag. Här kommer bilder:
jaa...Det var alltså här vi besteg ett berg i ganska tät bush
ett tag var vi lite lätt vilsna så vi skickade upp Feli i ett träd, när vi frågade vad hon såg blev svaret: fler träd!
Men vi kämpade på med ett citat från Barbossa: ..." you have to be lost to find a place that can't be found, elseways everyone would know where it was"
en lätt river crossing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0